İbn Haldun Üniversitesi tarafından düzenlenen ve Türkiye’nin yüzüncü yılına özel olarak gerçekleştirilen “Yüzyıla Değer Öğrenci Çalıştay” raporu yayınlandı. Çalıştay, üniversite öğrencilerinin “Türkiye Yüzyılı” perspektifinde sahip olması gereken özellikleri belirlemeyi, bu önerilerin üniversite içinde nasıl uygulanabileceğini ve uygulanan örnekler üzerinden tartışmayı amaçladı.
100 öğrencinin katılımıyla gerçekleşen çalıştayda, 17 çalışma grubu oluşturularak 6-3-5 beyin fırtınası tekniği kullanıldı ve toplamda 5508 fikir ve öneri değerlendirildi. Çalıştay sonucunda 111 değer ortaya çıktı. Elde edilen veriler ve literatürdeki çalışmalar ışığında hazırlanan rapor; ilgili eğitimciler, yerel yönetimler ve politika üreticilerine sunulması amaçlandı.
Raporun, Türkiye’nin gelecek yüzyılında genç nesillerin yetişmesine ve ülkenin kalkınmasına önemli katkılar sağlaması bekleniyor.